VASTUULLISUUS KUUNTELULISTA

SUOMENKIELISTÄ KUUNNELTAVAA VASTUULLISUUDESTA

Podit® Originals: Viherpesu-podcast

Yritysten vastuullisuudesta puhutaan paljon, mutta keskustelu on usein hajanaista ja sekavaa sen vuoksi, että vastuullisuudesta on niin paljon erilaisia tulkintoja. Vastuullisuus- ja strategiaviestinnän konsultti Antti Isokangas käsittelee uudessa Podit ® Originals -sarjassa Viherpesu-podcastissa vastuullista liiketoimintaa eri alojen asiantuntijoiden kanssa ja pyrkii selvittämään esimerkiksi sen, mistä työn merkityksellisyys syntyy, mistä viherpesu johtuu ja miten yrityksen vastuu ympäristöstä ja työntekijöistä liittyvät toisiinsa. Viherpesu- podcast on jatkoa Isokankaan, Jani Niipolan ja Riku Vassisen keväällä ilmestyneelle kirjalle Viherpesuopas – miten merkitys muuttuu markkinoinniksi (Nemo, 2022).

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Antti Isokangas, Jani Niipola, Riku Vassinen - Viherpesuopas

Kantaa ottava kirja iskee kuin tuhat Woltia! Paraneeko maailma kahvikuppi kerrallaan? Ovatko yritysten hyvät teot oikeasti hyviä? Voiko sosiaalista vastuuta erottaa ekologisesta? Kaikkein vastuullisimpia yrityksiä eivät ole ne, jotka puhuvat eniten teoistaan luonnon ja ihmisten hyväksi. Yritysten käyttämistä pesuohjelmista otetaan käsittelyyn viher-, pinkki-, purppura-, sateenkaari-, ruskea- ja valveutuneisuuspesu. Ajatuksia herättävä kirja sisältää rohkeita mielipiteitä ja runsaasti käytännön esimerkkejä.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Podit® Originals: Tee ite paremmin

Mitä on muutoksen realismi, kun perinteistä, yli 180-vuotiasta suuryritystä ja sen markkinointia lähdetään muuttamaan? Kuinka digitaalinen transformaatio ja vastuullisuuden vaatimukset vauhdittivat tulevaisuuden liiketoimintaa? Wärtsilän viestintä-, brändi- ja markkinointijohtaja Atte Palomäki paljastaa, kuinka Wärtsilä vei vastuullisuuden toiminnan ytimeen ja rakensi sitä kautta ajankohtaisen brändin.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Deloitte On the Spot - Vastuullisuus ja palkitseminen

Vihreä siirtymä vaikuttaa kiistatta yritysten kilpailukykyyn tulevaisuudessa ja on nostanut ESG:n yritysjohdon palkitsemisen kärkiteemaksi. Deloitte on tutkinut pohjoismaisten yhtiöiden palkitsemista ja palkitsemisraportointia laajasti vuoden 2022 aikana toteutetussa vertailututkimuksessa. Missä palkitsemisen vastuullisuusvaateissa mennään tällä hetkellä? Entä löytyikö Pohjoismaiden välillä merkittäviä eroja ESG-tavoitteiden toteuttamisessa? Podcast- jaksossa Deloitten palkitsemisasiantuntija Emma Häll ja vastuullisuusliiketoiminnan vetäjä Anne-Maria Flanagan perehtyvät Rami Saarelan kanssa palkitsemisraportoinnin ajankohtaisiin teemoihin ja käyvät läpi tutkimusraportin parhaat palat.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Aalto Leaders’ Insight -Vastuullisuus nousi yritysten kärkiteemaksi – miksi?

Nykyään yrityksen, joka haluaa menestyä, on pakko olla kiinnostunut vastuullisuudesta. Vastuullisuudesta onkin nopeasti noussut yritysten kärkiteema. Mitä aiheesta on hyvä ymmärtää? Mitä kohti vastuullisuudessa ollaan seuraavaksi menossa? Toimittaja Reetta Rädyn kanssa aiheesta ovat keskustelemassa Lenita Toivakka ja Katri Koivula. Lenita Toivakka toimi syksyyn 2021 saakka pääsihteerinä YK:n Global Compactissa, joka haastaa yrityksiä laajasti vastuullisuuteen. Tällä hetkellä hän on Keskuskauppakamarin kansainvälisten asioiden johtaja. Katri Koivula työskentelee apulaisliiketoimintajohtajana Aalto EE:ssä.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Direo muutosjohtamisen podcast - Vastuullisuus ja kannattava liiketoiminta

Mikä yhdistää edelläkävijöitä? Mitä tarkoittaa tavoittelemisen arvoinen, vastuullinen tulevaisuus työelämässä ja miten siitä

rakennetaan kannattavaa liiketoiminta? Missä halutaan olla parhaita ja miten tehdä rohkeita valintoja. Onko yhtiössä olemassa mielekäs päämäärä joka houkuttelee osaajia? Onko ESG agendan sisältö hallussa? Vastuullisuus on asenne, valintoja ja ennenkaikkea tekoja ihan kuten kannattava liiketoimintakin. Vieraina: Hanna Kivelä, Toimitusjohtaja, Fujitsu Finland Oy ja Soili Mäkinen, Kestävän liiketoiminnan kehitysjohtaja, Cargotec Oyj.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Boardman BoardTalks - Miksi tuoda vastuullisuus strategian keskiöön

Jaksossa syvennytään keskustelemaan vastuullisuudesta yhdessä Sinituotteen toimitusjohtaja Johanna Hamro-Drotzin kanssa. Hamro-Drotz on toiminut perheyhtiön toimitusjohtajana vuodesta 2018 lähtien, jolloin Sinituotteella toteutettiin sukupolvenvaihdos. Jaksossa keskustellaan mm. miten vastuullisuus löysi alun perin tiensä Sinituotteen strategiaan ja tekemiseen ja mikä on ollut omistajan rooli asiassa sekä miten strategiset suuntaviivat näkyvät arjen toimenpiteissä.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Johdon agendalla - Taru Tujunen: Vastuullisuus ja brändiaktivismi murtavat politiikan ja yritysmaailman rajaa

Yritysten yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja vastuullisuusteemoihin kantaa ottaminen on ollut yksi johdon agendan ykköstrendejä vuoden 2020 alusta lähtien. Sitä mukaa kun asiakkaiden ja kuluttajien äänenpainot kasvavat ja vastuullisuusvaatimukset kovenevat, joutuvat viestintäjohtajien ja markkinointipäättäjien lisäksi valokeilaan erityisesti yritysten toimitusjohtajat. Tässä vaikuttamista ja yritysaktivismia koskevassa podcast jaksossa vieraanani näistä aiheista on keskustelemassa Ellun Kanojen toimitusjohtaja, Taru Tujunen.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Suomen Podcastmedia - Sähkö tulee töpselistä - Voiko yritys olla vastuullinen?

Millainen on vastuullinen yritys? Miten erikokoiset yritykset toteuttavat vastuullisuuden periaatteita? Entäpä mikä on kuluttajan vastuu? Harri Moision ja Riitta Larnimaan vieraina ovat tällä kertaa UPM:n vastuullisuusjohtaja Sami Lundgren sekä second hand -muotia myyvän Emmy.fi:n markkinointijohtaja Taru Marjamaa. Haastattelemme jaksossa myös Roosa Laaksoa, joka on tehnyt kandityön YK:n kestävän kehityksen tavoitteista osana yritysten strategiatyötä.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

ENGLANNINKIELISTÄ KUUNNELTAVAA VASTUULLISUUDESTA

Goodgigs - GoodMakers

Tap into the minds of social entrepreneurs creating a positive impact on people and our planet so you can learn how to live a life of purpose. Dale Wilkinson, founder of Goodgigs, a career platform for good, has insightful conversations with thought leaders and good humans dedicated to social impact and elevating humanity through business. You’ll learn about personal growth techniques, career and productivity tips, social enterprise, corporate social responsibility, and freelancing for good so you can create a meaningful career that you love.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Gartner ThinkCast - Sustainability Is a Growing Focus for Execs. Here’s What That Means for You

This year’s Gartner’s CEO and Senior Business Executive Survey reveals that environmental sustainability has become a top-10 business priority for the first time ever with more than triple the CEOs citing it than just one year prior. Meanwhile, social responsibility and ESG emerged as the second-largest contributor to CEO focus on corporate issues, increasing 50% year over year. Here to analyze why sustainability has come to the forefront, how business leaders can advance their sustainability strategies, and common pitfalls to avoid are Kristin Moyer, a Distinguished VP Analyst in Gartner’s Executive Leadership of Digital Business Growth Strategies practice, and Sarah Watt, a Research Vice President on the Talent and Sustainability team.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Kevin Craine - Digital Transformation Podcast - Building Sustainability into your Web Presence

Filip Bech-Larsen, Chief Technology Officer at Umbraco, talks about building sustainability into your web presence. In business, sustainability refers to doing business without negatively impacting the environment, community, or society as a whole. A growing number of organizations are integrating sustainability into their business strategy—realizing they can do well by doing good. In a recent McKinsey survey, 70% of respondents said their companies have a formal governance of sustainability in place.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Inside the Strategy Room - Boards and sustainability

This is the first episode in a new series on board perspectives around high-priority corporate issues. In this session, Frithjof Lund, a senior partner in our Oslo office and leader of our board services work, speaks with Tomas Nauclér, a senior partner in our Stockholm office and leader of our Sustainability Practice, about how boards should engage on issues of sustainability and their organizations’ environmental, social and corporate governance impact.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

The Social Entrepreneurship & Innovation Podcast - What Is a Sustainable Product? (And How Can You Identify One?)

Assessing the sustainability of any individual product or company is a core facet of the work we do here at Grow Ensemble. But if there’s no agreed-upon definition of “sustainability,” it’s unclear what anyone means when they say their product is sustainable. So, for the sake of setting important definitions, here we are asking: What is a sustainable product?

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Brand Builder - How to Build a Brand That Stands for Something More

From day one, Ryan Fortwendel wanted Minna sparkling tea to stand for something more. It’s evident in the name itself. The word Minna means “everyone,” and Ryan has spent the last few years creating a brand experience that lives up to this idea. It’s why he focuses so much on inclusivity and sustainability initiatives, and why he made philanthropic partnerships core to the brand’s DNA. As we learn in this week’s interview, Ryan spent years working for the legendary fashion house Marc Jacobs, which had a profound impact on how he conceived the idea of the brand. We also go into the parallels between fashion and CPG, Ryan’s distribution strategy for 2020 and beyond, and why Ryan is so committed to doing things right from the beginning.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Starting Greatness - Lessons of Greatness: Start a Movement; not just a business

David Sacks demonstrates how the best startup founders talk about causes much bigger than themselves or the companies they’re building. Google was about organizing the world’s information. Tesla was about moving the world to sustainability, not just selling cars. These startup leaders saw a world that they wanted to create and built a movement around their visions. Sacks shows us how great startup products aren’t just selling a product that solves an immediate problem; they are selling a vision of a better world that people can buy into. By doing this, they create MOVEMENTS; not just businesses.

Hyödynnä 14 vuorokauden kokeilujakso

Edellinen
Edellinen

ELÄMÄÄ SLUSHIN JÄLKEEN -KUUNTELULISTA

Seuraava
Seuraava

SUOMEN KOVIN AI-KUUNTELULISTA PÄÄTTÄJILLE